Gracia Orlova

01-05-2023

Afgelopen week reed ik mijn eerste meerdaagse wedstrijd van het seizoen. Met een sterk deelnemersveld kan ik zeker tevreden zijn over mijn resultaten: 

Het was een wedstrijd in Tsjechië met de eerste twee etappes veel hoogtemeters. De eerste etappe eindigde in een sprint op een klim waar ik als 10e boven kwam. De tweede etappe had lange klimmen. Ik zat bij een valpartij net voor de eerste klim, waardoor ik vlak voor we begonnen nog een gat dicht moest rijden. Dit kostte energie, waardoor ik net niet mee kon met de eerste groep. Gelukkig kwamen we terug en was ik daarna voldoende hersteld. Er was een klein groepje vooruit en in de sprint erachter eindigde ik uiteindelijk als 15e deze etappe. De derde dag begon met een TT. Ik reed voor mij goede vermogens, maar werd 60e. Hier heb ik helaas wat tijd verloren op het klassement. In de vierde etappe, de tweede van de dag voelde ik me super sterk en reed ik constant van voren. Ik miste echter het cruciale moment van twee rijdster die wegsprongen, maar erachter zat ik goed van voren en eindigde ik als 9e. Op de laatste dag was het een hectisch begin met een neutralisatie al na 6km, maar zat ik eveneens goed van voren en kon ik goed meedoen. Het werd een peloton sprint omhoog en ik eindigde met een lichte voorsprong op het peloton als 4e. Ik ben als 17e geëindigd in het klassement. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin