Mass-Start Competitie 1 & 2

02-10-2022

Vorige week reed ik mijn eerste schaatswedstrijden van het seizoen. Op vrijdag stond de mass-start op het programma. Er werd eerste een voorronde verreden. In deze ronde ging het bij mij erg goed! Waar het elke keer net niet lukte om punten te pakken in de tussen sprints werd ik uiteindelijk vierde in de eindsprint wat maakte dat ik mij kwalificeerde voor de finale. In de finale reed ik helaas achter de feiten aan en miste ik de kopgroep. Ik sprong zelf wel, maar net te laat waardoor ik de aansluiting niet kon maken. Ik ben uiteindelijk gefinisht voor het peloton, maar achter de kopgroep als 12e. 

De tweede mass-start stond gisteren op het programma. Ik had met mijn coach afgesproken dat ik geen energie zou verspillen en alleen voor de eindsprint zou gaan. Echter zat ik achter de persoon die ging sprinten en pakte ik toch al twee keer punten mee. Met de eindsprint ging het eigenlijk precies hetzelfde ; ik zat goed gepositioneerd en kon deze positie handhaven. Dit resulteerde in een tweede plaats! Hiermee ben ik direct geplaatst voor het NK mass start in februari. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin