NK allround senioren

26-01-2020

Dit weekend mocht ik mijn debuut maken op het NK allround senioren! Ik reed hier op zaterdag de 500& 3000 meter en op zondag de 1500 meter. 

Het was mijn eerste keer om tussen de senioren in een vol Thialf mee te mogen rijden aan een langebaantoernooi. Het was een erg gave ervaring! 

Over mijn races was ik niet zo tevreden. Op de 500 meter reed ik na een prima opening 43.08. Op de 3000 meter moest ik tegen mijn teamgenote Paulien rijden die er snel vandoor ging. Ik kwam zelf niet lekker in mijn slag en hierdoor kwam ik ook niet uit op de tijd die ik had gewild. Ik werd 15e in 4:22.60. De volgende dag moest ik alleen starten in de eerste rit. Ik werd hier erg zenuwachtig van. Deze rit ging dan ook niet zo goed en de verzuring kwam ook snel dit resulteerde in 2:08.73. 

Ik ben niet erg tevreden over mijn races, maar vond het wel een super gave ervaring! 

Over dit toernooi waren twee leuke stukjes geschreven in de Stentor en op schaatsen.nl

https://www.schaatsen.nl/nieuws/2020/januari/van-nooit-kunnen-lopen-tot-debuteren-op-het-kpn-nk-allround/

https://www.destentor.nl/regiosport/nk-allround-is-grote-bonus-voor-eline-jansen-uit-deventer~ab7d9aae/140978156/


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin