NK marathon

16-02-2019

Het NK marathon vond plaats in Dronten. In mijn categorie werden 25 rondjes gereden. Ik zelf vond dat wat weinig voor een marathon. 

Voorafgaand aan de marathon werd het materiaal gecontroleerd. Helaas werden mijn schaatsen afgekeurd, omdat ze net niet voldeden aan het puzzelstukje waar de achterkant en voorkant van de schaats in moesten passen. Dit was geen lekker begin, want nu moest ik ze nog ronder laten maken. Dit heeft uiteindelijk een half uur geduurd. Dit was best vervelend, want er waren nu nog maar 25 min over om in te werken en klaar te maken. 

Aan het begin van de wedstrijd was er gelijk iemand die ontsnapte. Als peloton hadden we al snel door dat zij dit niet vol ging houden. Later toen ze nog steeds op kop reed ben ik met mijn teamgenootje Famke op haar af gereden. Het peloton volgde al snel. Daarna kon ik in het peloton mooi voorin meerijden. Toen het rondebord op 6 stond, zag ik Bente Kerkhoff wegrijden. Ik wilde erachteraan, maar moest eerst nog langs een aantal anderen om naar buiten te kunnen. Er was toen al een gaatje van zo'n 50 meter. Ik heb toen geprobeerd naar haar toe te rijden, maar dat lukte net niet. Dit koste best wel veel energie en toen we de laatste ronde ingingen kon ik eigenlijk niet meer en kwam het peloton terug.. Ik kon toen ook niet meer heel serieus meedoen aan de eindsprint en ben als 17e geëindigd. 

Een verslag van mij staat ook op de team site: 

https://knsboostrtc.nl/nk-jeugdmarathon-met-eline-famke-en-eva-verslag-van-eline/


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin