Princess Anna Vase Tour Polen

31-07-2022

Mijn eerste meerdaagse is een feit ! Ik reed hier in Polen twee dagen een wegwedstrijd (110 en 126 KM) en afsluitend op dag 3 een tijdrit. Net als in de tour de France was er een gele, groene en bolletjes trui te verdienen. Het leek mij een mooi doel om voor de bolletjes trui te gaan. De eerste twee klimmen pakte ik wat punten en was alles nog mogelijk, helaas vloog bij de derde klim mijn ketting eraf en heb ik er toen voor gekozen dit doel te laten gaan. Ondanks de verspilde energie op deze klimmen kon ik nog als 30e finishen in het peloton. Op dag 2 wilde ik zo fris mogelijk blijven en een goed klassement rijden. Dit ging erg goed en ik eindigde als 14e. Na dag twee stond ik 17e in het klassement en 8e in het jongerenklassement. Alles was nog mogelijk met één seconde achterstond op de nummer één van het jongerenklassement. De tijdrit was dus alles bepalend. Het was voor mij lastig in te schatten wat ik zou kunnen op de tijdrit aangezien het mijn tweede tijdrit was. Helaas waren de omstandigheden moeilijk met weinig ervaring door harde regen en veel kleine bochten. Ik kon mijn klassement redelijk goed handhaven met een 30e plek in de tijdrit en werd uiteindelijk 24e in het klassement over 3 dagen en 12e in het jongerenklassement. Het was een erg mooie ervaring en ik neem de leerpunten mee naar de volgende wedstrijden!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin