Tour de Feminin

28-05-2023

Na afgelopen wedstrijd weekend was het weer tijd voor een etappe koers. Opnieuw in Tsjechië : Tour de Feminin. De etappe koers begon met een tijdrit. Helaas verloor ik opnieuw wat tijd met de top 10 en was het klassement vanaf het begin dus een lastig verhaal. Echter reed ik op de eerste dag meerdere keren weg bij het peloton en de derde keer was het raak. Het brak en ik reed met drie meiden weg. Uiteindelijk werd ik zelf vierde die dag en pakte ik dus tijd terug voor het klassement. Op de derde dag stond een etappe op het programma met wat minder hoogtemeters. Ik kwam er heel makkelijk doorheen en besloot op de laatste klim één aanvalspoging te doen. Deze slaagde, het peloton brak en we reden uiteindelijk met een groep van 15 naar de finish. De finish lag bergaf op kasseien. Hierdoor was de finish slecht zichtbaar. Helaas dacht ik samen met één andere renster dat de finish eerder lag en stopte ik te vroeg. Ik lag als derde, maar finishte uiteindelijk als 6e in deze etappe…. De laatste dag was de zwaarste dag, veel steile klimmen die elkaar in korte tijd opvolgen. Elke klim brak het peloton, maar toch kwam het keer op keer bijelkaar. Uiteindelijk heb ik meerdere keren met een kopgroep vooruit gezeten, maar kwam het elke keer weer bijelkaar als klein peloton. De laatste klim reed ik nog wel met een groepje weg en finishte ik uiteindelijk opnieuw als 6e. Hierdoor ben ik opnieuw wat plekken gestegen in het klassement en eindigde ik als 11e en 7e in het jongerenklassement. Ik ben blij dat ik zo mee heb kunnen doen tussen de grote teams en kijk dan ook erg uit naar de aankomende wedstrijden ! 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin